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CASEER協力研究員Wesley R. Teter博士(共)編、北村センター長第15章執筆の「HANDBOOK OF EDUCATION POLICY」が出版されました。

2023.04.03
HANDBOOK OF EDUCATION POLICY

 

 

編集者

Gerard A. Postiglione(香港大学名誉教授、名誉教授)

Christopher J. Johnstone(米国ミネソタ大学准教授)

Wesley R. Teter(CASEER協力研究員)

 

出版社 : Edward Elgar Publishing

 

 

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‘ポスティリオーネ、ジョンストン、テターが編集した新しい『教育政策ハンドブック』は、COVID-19パンデミックの後における教育政策の変革に関する学術文献に歓迎すべき追加である。よく研究されたこの本の22の章は、教育政策が根本的に変化した世界にどのように適応しなければならないかについて包括的な分析をしています。各章の著者は、テーマ別の作品と幅広い国々からのケーススタディを巧みに組み合わせることで、公共価値ガバナンスや知識の民主化など、不確実な時代におけるイノベーションと説明責任を促進できる新しい教育政策の概念を取り入れるよう、我々に挑戦しています。ジェラルド・ポスティリオーネ、クリストファー・ジョンストン、ウェスリー・テターの3人は、世界中の政策立案者に影響を与え、より持続可能で革新的な教育政策を立案・実施する可能性を秘めたこの優れた学術的貢献を祝福されるべきである」。

– ジャミール・サルミ、ディエゴ・ポルタレス大学、チリ

 

このハンドブックは、世界の教育政策について、最新の概要と理論に基づいた分析を兼ね備えています。博学で、洞察力に富み、独創的である。教育政策の研究者にとって重要な資料となり、どの地域の学生にとっても優れた出発点となるであろう」。

– スティーブン・ボール、ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン、イギリス

 

この洞察に満ちたハンドブックは、世界の教育政策に欠かせないガイドブックです。地政学の変化、気候変動の激化、経済的不平等の拡大が続く中、情報に基づいた教育政策の必要性は極めて重要である。

 

本書は、20カ国以上の学者や実務家によるユニークな国際的ケーススタディを集め、教育政策とその実施の文脈的性質が、グローバルなトレンドとローカルなニュアンスの両方をいかに認識するものであるかを強調しています。各章では、COVID-19パンデミックの国際教育政策への影響、ウクライナ社会における学問の近代化の機会、韓国と日本の大学におけるジェンダー平等、インド、南アフリカ、ウルグアイなど発展途上国におけるインクルーシブ教育政策など、現代の主要なトピックを探求しています。さらに、政府、非政府、グローバルな教育専門家が、公平性に焦点を当てた新しい議題を形成し、世界的な危機に対応している方法について論じています。

 

パンデミック後の世界における教育政策について新たな視点を提供する本書は、教育政策、政治・公共政策、社会学、大学経営などを学ぶ学生や研究者にとって、重要な一冊となるでしょう。また、教育研究団体やユネスコ、アジア開発銀行、世界銀行などの国際開発機関にとっても有益であるといえます。

 

目次

Foreword xvii

List of abbreviations xix

 

1 Handbook of education policy: international perspectives in a pandemic age
Christopher Johnstone, Gerard A. Postiglione and Wesley Teter…………………………… 1

2 Conceptualizing global educational policy-making in a (post)COVID-19 world: the past as prologue?
John C. Weidman…………………………………………………………………………………. 14

3 Education policies during the COVID-19 pandemic: scope, efficiency and gaps
Suguru Mizunoya, Garen Avanesian, Sakshi Mishra and Yixin Wang…………………….. 31

4 From the revolution of dignity to a revolution of academic excellence?Paths taken and not taken in Ukraine
Anatoly Oleksiyenko……………………………………………………………………………… 51

5 A complexity theory lens for education policy and its implications
Elizabeth Anne Eppel…………………………………………………………………………….. 68

6 Public value governance
Trygve Throntveit………………………………………………………………………………… 81

7 Investing in education for the common good
Mona Khare……………………………………………………………………………………….. 99

8 Fostering knowledge democratization even against prevailing policies:
blurring boundaries of responsibility
Rodrigo Arocena………………………………………………………………………………… 116

9 Policy enactment and innovation: the role of local actors
James H. Williams and Priyal Gala…………………………………………………………… 129

10 Where is the school going? International trends in educational innovation
Francesc Pedró………………………………………………………………………………….. 147

11 Accountability for policies: introducing twenty-first-century skills goals into education systems
Esther Care………………………………………………………………………………………. 165

12 Accountability elasticity in relation to US federal legislation at the intersection of race and disability
Kathleen King Thorius and Alfredo J. Artiles……………………………………………….. 181

13 Inter-sectoral challenges in higher education policy: incentivizing cooperation and fairness through co-production
Nopraenue S. Dhirathiti………………………………………………………………………… 196

14 The challenges of organizing a sustainable interdisciplinary university curriculum: a research report on the 2012 Hong Kong broadening reforms
Florian Verbeek…………………………………………………………………………………. 208

15 International cooperation in education through multifaceted partnerships
Yuto Kitamura and Akemi Ashida…………………………………………………………….. 229

16 Education for Sustainable Development (ESD) in the context of transformative education
Philip Vaughter and Shinobu Yume Yamaguchi…………………………………………….. 243

17 Unpacking the impact of inclusion and equity policies in South Africa and Ghana
Reitumetse Obakeng Mabokela……………………………………………………………….. 257

18 Is gender equality a policy matter in Korean and Japanese universities?
Challenges for academics in higher education institutions
Yangson Kim…………………………………………………………………………………….. 273

19 Inclusive education: rhetoric or reality in Botswana, E-Swatini, Ethiopia, South Africa and Tanzania?
Sigamoney Naicker…………………………………………………………………………….. 286

20 Towards social justice and inclusion in education systems
Yulia Nesterova………………………………………………………………………………….. 301

21 Transnational policy-making on social and emotional learning in crisis-affected contexts
Jisun Jeong………………………………………………………………………………………. 314

22 Identity and invisibility in policy enterprises: cases of community colleges and global counterparts
Rosalind Latiner Raby and Edward James Valeau ………………………………………… 334

23 Higher education policies and academic entrepreneurialism: conceptual linkages and a contextual approach
Hei-hang Hayes Tang…………………………………………………………………………… 354